Személyi segítő tevékenységünk
Szolgáltatásunkat igénybe vevőknek lehetősége nyílik
– az önállóbb életre, mely által növekszik életviteli szabadsága
– szakszerű, személyre szabott ellátásra
– az intézményi/kórházi elhelyezés elkerülésére
– közvetetten érintett családtagok terhermentesítésére
– munkába állásra, ezáltal anyagi helyzetük javítására
Kik fordulhatnak hozzánk segítségért?
Egyedül vagy családban élő, önmaguk ellátására nem képes, súlyosan fogyatékos látás-, hallás-, mozgássérült, autista, értelmi sérült vagy halmozottan fogyatékos emberek igényelhetik.
Miben kérheti segítségünket?
– gyógyszerelés
– fürdetés, mosdatás, kéz- és lábápolás
– mozgatás, tornáztatás, kiültetés
– vérnyomásmérés, vércukormérés
– tisztába tétel
– öltöztetés
– étkezés segítése, főzésben való segédkezés
– közvetlen környezet rendbentartásában való segédkezés
– bevásárlás a segítettel
– ügyintézés a segítettel
– sétáltatás, levegőztetés
– kulturális, művelődési, sportolási lehetőségre való elkísérés
– felolvasás
Hogyan kérhet személyi segítést?
A bejelentkezés történhet személyesen vagy telefonon az igénybevevő részéről, a háziorvos vagy szakorvos javaslatára, különböző segítő szervezetek által és az önkormányzati intézmények ajánlására (pl.: Gondozási Központ, Családsegítő Központ).
A bejelentkezést követően a szolgálat vezetője személyesen felveszi a kapcsolatot a fogyatékos személlyel, tisztázza az igényeket, megvizsgálja a helyszínt, előzetes megállapodást köt a szolgáltatás igénylőjével.
Ezt követően a szolgálatvezető kijelöli a szolgálat ellátására alkalmas személyi segítőt. A személyi segítő, ha a segítettel kölcsönösen elfogadták egymást, kitölti a szükséges adatlapokat, felveszi a kapcsolatot az igénybevevő orvosával, vele egyezteti a gyakorlati teendők rá vonatkozó részét, majd a szolgálatvezetőt tájékoztatja a történtekről.
Ekkor történik meg a szerződéskötés, amely kitér a feladatokra, azok időtartamára és helyszínére.
Elkezdődik a szolgáltatás, melynek elvégzését az igénybevevő leigazolja, a szolgálatvezető a napi, heti és havi elszámolásokat nyilvántartásban vezeti.
Az igényekben vagy az állapotban történő bármilyen változást a szolgáltatást végző munkatárs vagy az igénybevevő jelzi a szolgálatvezetőnek, aki intézkedik.